شرکت حسابداری و شرکت خدمات مالی چیست و انواع آن کدامند؟

بسیاری از افراد یا شرکت‌ها هستند که وقتی با مشکلاتی مانند حجم بالای خدمات حسابداری، نداشتن تخصص کافی در مدیریت خدمات مالی مواجه می‌شوند برای سهولت در کارهایشان به دنبال راهکارهای مناسبی هستند که برای این راهکارها، شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی را انتخاب می‌کنند.

حال سوال پیش می‌آید که شرکت حسابداری درواقع چیست؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که شرکت حسابداری شامل افراد یا شرکت‌هایی می‌شود که به تمامی خدمات مالی کمک می‌کنند. در ادامه به توضیح مفصل‌تر این موضوع و دیگر موضوعات می‌پردازیم، همراه ما باشید.

 

 

 

شرکت حسابداری چیست؟

هر شرکت تجاری که مراودات مالی دارد، به انجام امور حسابداری خود نیز نیاز دارد. نحوه انجام دادن امور مالی شرکت‌ها بر اساس متغیرهای زیادی دارای دو حالت است که شامل استخدام نیروی حسابداری و درخواست از شرکت‌های حسابداری می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچکی که به تازگی تاسیس شده‌اند، همگی به انجام خدمات حسابداری خود نیاز دارند. راهکار مناسب برای این شرکت‌ها، استفاده از شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی است.

شرکت حسابداری، شرکتی است که تمام امور حسابداری دیگر شرکت‌ها را انجام می‌دهد و همچنین تمام خدمات حسابداری و مالی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی، تمام امور مالی خود را به این شرکت‌ها بسپارید. از دیگر مزایای این شرکت‌ها می‌توان به مسئولیت آن‌ها اشاره کرد؛ مسئولیت محاسبه کردن و همچنین پذیرش همه‌ی اسناد مالی برعهده این شرکت‌ها است و آن‌ها عواقب اشتباهات خود را به گردن می‌گیرند.

قابل ذکر است که بدانید شرکت‌های بزرگ معمولا به دلیل حجم معامله‌های مالی بالا و شرکت‌های کوچک به دلیل صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های حزب و استخدام نیروهای تمام‌وقت، به سمت شرکت‌های مالی و حسابداری روی می‌آورند.

وظایف شرکت حسابداری چیست؟

در این قسمت باید به این نکته اشاره کنیم که وظایف شرکت حسابداری می‌تواند از وظایف یک حسابدار در شرکت بیشتر باشد. در ادامه به وظایف شرکت حسابداری اشاره می‌کنیم:

1-انجام دادن همه‌ی امور حسابداری شرکت‌ها و همچنین بررسی کردن حساب و اسناد مالی.

2-خدمات مالیاتی، مشاوره مالیاتی و همچنین منتقل کردن علم تجربه‌های مالیاتی.

3-ارائه مشاوره مالیاتی و همچنین رسیدگی کردن به تمام امور مالیاتی شرکت‌ها.

4-نصب کردن و راه‌اندازی نرم‌افزارهای مربوط به حسابداری.

5-آموزش دادن کلیات حسابداری به افراد و شرکت‌ها.

ارائه کردن خدمات شرکت حسابداری طبق توافق میان کارفرما و شرکت صورت می‌گیرد و می‌توانید بر اساس توافق دوطرفه، موارد مورد نیاز را در قراردادی که دارید، ذکر کنید.

قابل ذکر است که بدانید وظایف این شرکت‌ها به طور کلی به سه دسته مشاوره، اجرا و نظارت تقسیم می‌شود.

انواع شرکت های حسابداری کدامند؟

شرکت‌های حسابداری بنابر کارهایی که انجام می‌دهند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

شرکت های حسابداری جهت دادن مشاوره: این نوع شرکت‌ها بیشتر در ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف حسابداری نقش دارند. این نوع شرکت‌ها خدمات مختلفی ازجمله مشاوره حسابداری مالی داخلی، مشاوره مالی و مالیاتی، انتخاب نرم‌افزار حسابداری و.... را ارائه می‌دهند.

شرکت‌هایی از این نوع خدمات استفاده می‌کنند که خودشان دارای نیروی حسابداری هستند ولی برای کسب کردن اطمینان بیشتر و یا رسیدن به دانش بیشتر از مشاوره این شرکت‌ها بهره می‌گیرند.

 

شرکت های حسابداری جهت داشتن نظارت مستمر: این نوع شرکت‌ها بیشتر بر روند حسابداری مالی شرکت نظارت دارند. ازجمله وظایفی که این شرکت‌ها دارند عبارت است از بررسی کردن اسناد مالی، مهیاکردن گزارش‌های دوره‌ای، چک کردن صورت‌های مالی و...... .

قابل ذکر است که بدانید قرارداد این نوع شرکت‌ها اکثراً به شکل سالیانه است.

 

شرکت های حسابداری جهت اجرا و ارائه خدمات: این شرکت‌ها به شکلی کامل همه‌ی خدمات اجرایی حسابداری را بر عهده دارند. این شرکت‌ها همچنین می‌توانند بر تمامی امور مالی و خدمات حسابداری شرکت تسلط داشته باشند؛ اما طبق قرارداد می‌توانید از شرکت مورد نظر درخواست کنید که به تمام یا بخشی از حسابداری شما دسترسی داشته باشند و انجام وظیفه کنند.

قرارداد این نوع شرکت‌ها نیز اغلب به صورت یک‌ساله یا چندساله است. اگر قصد دارید کار خود را به موسسه حسابداری بسپارید، بهتر است شرکتی را برگزینید که از بهترین نرم‌افزار حسابداری خدماتی برخوردار است.

شرکت خدمات مالی چیست؟

شرکت خدمات مالی به شرکت‌هایی می‌گویند که به ارائه دادن خدمات مالی و پولی می‌پردازند. ازجمله موسسه‌هایی جزو این شرکت‌ها محسوب می‌شوند عبارت‌اند از: شرکت‌های حسابداری، بانک‌ها، موسسه‌های مالی و اعتباری، شرکت‌های کارگزاری بورس، شرکت‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاران دولتی.

نقطه اشتراک تمام این موسسه‌ها در ارائه خدمات مالی، مدیریت پول و سرمایه مشتریان است.

برخی از این موسسه‌ها مانند موسسه کارگزاری بورس به سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش دادن سود مشتری‌ها و برخی دیگر مانند شرکت‌های بیمه‌ای و بانکی به حفظ و تضمین سرمایه مشتری‌ها می‌پردازند.

 

 

 

خدمات مالی چیست؟

شرکت‌های مالی و حسابداری یک سری خدماتی را ارائه می‌کنند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1-انجام دادن امور مالی و حسابداری

2-انجام دادن فعالیت‌های بیمه و مالیاتی

3-تهیه کردن لیستی از بیمه و مالیات حقوق پرسنل

4-ثبت نام کردن کد اقتصادی و گرفتن گواهی مالیات بر ارزش‌افزوده

5-بررسی کردن فاکتورهای معامله‌ها

6-توانایی اظهارنظر کردن درباره وضعیت اقتصادی شرکت و همچنین صورت‌های مالی به دست آمده

7-مدیریت کردن و برنامه‌ریزی واحدهای مالی شرکت‌ها

8-ارائه و مطالعه روش‌های مدیریت قیمت‌گذاری

9-تهیه کردن و ارائه دادن اظهارنامه مالیاتی

10-تهیه کردن گزارش‌های مالی بر اساس داده‌های قبلی

11-بررسی کردن صحت و همچنین اعتبار سنجی داده‌های مالی

12-بررسی کردن اوضاع مالی شرکت‌ها

13-تهیه کردن صورت‌های مالی

14-برعهده گرفتن مدیریت مالی شرکت

15-انجام دادن امور جاری لازم برای ثبت کردن دفترها و مدرک‌های حسابداری.

16-و... .

تفاوت شرکت حسابداری و موسسه حسابداری چیست؟

تفاوت اصلی شرکت حسابداری و موسسه حسابداری در نوع ثبت آن‌ها است. از تفاوت‌های دیگر این دو با هم می‌توان به اهداف فعالیت، شیوه و نوع کار اشاره کرد.

اگر بخواهیم به طور کلی و ساده تفاوت آن‌ها را بگوییم باید به مواردی مانند نوع ثبت، اساسنامه، ساختار سرمایه و مجوزهای لازم اشاره کرد.

هردوی این شرکت‌ها دارای ساختار انتفاعی هستند؛ ولی شرکت حسابداری ساختاری تجاری داشته و هدف اصلی آن مربوط به کسب سود است.

علاوه بر موارد ذکر شده باید بدانید که شرکت‌ها چارچوب تجاری و موسسه‌ها چارچوب غیرتجاری دارند. ناگفته نماند که شرکت حسابداری بر اساس سهامی خاص یا مسئولیت محدود باید به ترتیب حداقل 5 یا 2 نفر عضو داشته باشد اما در موسسه‌های حسابداری  به این شکل نیست و آن‌ها می‌توانند تنها با یک نفر هم مجوز دریافت کنند.

جمع بندی

دریافتیم که شرکت‌های خدمات مالی و حسابداری با هدف ایجاد سهولت در امور مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید مطابق با خواسته خود شرکت مورد نظرتان را انتخاب کرده و به عقد قرارداد اقدام کنید. اگر هرگونه سوال و ابهامی در ذهنتان ایجاد شد می‌توانید با مشاورین تهران و شرکا تماس حاصل فرمایید و جواب سوالات خود را از آنها بگیرید.


۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامد پاشایی تریدر فارکس
اف ایکس چارتز قدرت گرفته از بلاگ بیان