نقد و بررسی دوربین Canon EOS 5D Mark III

نقد و بررسی دوربین Canon EOS 5D Mark III

اگر به عکاسی و فیلمبرداری علاقه دارید، یا به صورت حرفه‌ای در این زمینه کار می‌کنید حتما با نام کانن آشنا هستید. کانن یکی از برندهای معتبر در تولید انواع دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری است. کانن تاکنون دوربین‌های زیادی را روانه بازار کرده است. در میان دوربین‌هایی که این کمپانی معروف عرضه کرده است، می‌توان از دوربین Canon EOS 5D Mark III  به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های آن یاد کرد. سری اول این دوربین که در سال 2008 در مدل EOS 5D Mark II عرضه شد، به دلیل ضبط ویدئوی فول اچ دی تحولی بزرگ بود. تحولی که در مسیر انقلابی خود بهCanon EOS 5D Mark III  رسید. این دوربین با ویژگی‌های فوق‌العاده خود بسیاری از امتیازات یک دوربین کامل را داراست. با این نوشته همراه شوید تا با برخی از این ویژگی‌ها آشنا شوید.

 

دوربین Canon EOS 5D Mark III  و عرضه آن

دوربین Canon EOS 5D Mark II  اولین دوربین SLR بود که کانن آن را روانه بازار کرد. این دوربین قادر به ضبط ویدیوی فول اچ دی بود. این ویژگی فوق‌العاده که برای اولین بار توسط دوربین‌های کانن به کار گرفته شد نوید دهنده تحولی بزرگ در دنیای عکاسی و فیلمبرداری بود. اما شگفتی‌های کانن به این دوربین ختم نشد. کانن کمی بعد با عرضه دوربین Canon EOS 5D Mark III  نشان داد که هنوز هم می‌توان شگفتی‌های بیشتری را مشاهده کرد. Canon 5D Mark III  پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسل قبلی خود ارائه داده است. برخی از این پیشرفت‌ها عبارت است از:

کیفیت فیلم و تصویر فوق‌العاده

دوربین EOS 5D Mark III از یک سنسور 22 مگاپیکسلی فول فریم 5D برخوردار است که کیفیت تصویر افسانه‌ای را تولید می‌کند. این ویژگی یعنی سنسور 22 مگاپیکسلی همراه با محدوده حساسیت ISO 100-25600، اجازه عکاسی در هر شرایطی حتی در نور کم و یا در زمان غروب آفتاب را امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین اگر به عکاسی در محیط‌های کم‌نور علاقمند هستید می‌توانید با این دوربین تصاویری با کیفیت را خلق کنید. رنگ‌ها روشن اما طبیعی هستند و جزئیات ظریف علاوه بر مناطق تاریک، در مناطق کاملا روشن نیز حفظ می‌شوند. اگر ثبت جزئیات صحنه‌ها در هنگام فیلمبرداری نیز برایتان مهم است، خوب است بدانید که کانن به این موضوع نیز توجه کرده است. در واقع دوربین EOS 5D Mark II با تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا با ایجاد تصویر HDR  امکان تصویربرداری از جزئیات را در هنگام فیلمبردای نیز به وجود آورده است.

 

وضوح تصویر در این دوربین از دیگر ویژگی‌های خوبی است که باید به آن توجه کرد. کیفیت تصاویر به کمک رزولوشن 1080 با نرخ فریم 30 به دست آمده است. علاوه بر تصاویر، می‌توانید از ویدیوی Full HD با کیفیت بالا با وضوح 1080p  نیز لذت ببرید. همچنین برای دستیابی به جلوه‌های بصری سینمایی، می‌توانید از کنترل‌های دستی و محدوده لنز EF جامع Canon استفاده کنید. برای ثبت تصاویر متحرک نیز می‌توانید به خوبی روی این دوربین حساب کنید. دوربین با حداکثر سرعت شاتر 1/8000 sec امکان ثبت تصاویر از جلوه‌های متحرک مانند پرندگان در حال پرواز و یا جریان زیبای آب را فراهم می‌کند.

 

سیستم فوکوس خودکار

سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه‌ای و عکاسی پیاپی 6 فریم بر ثانیه و از نوع CMOS از دیگر ویژگی‌های خوب این دوربین است که در نسل‌های قبلی آن وجود نداشت. با این ویژگی خوب و منحصر می‌توانید تا 16270 تصویر پیوسته JPEG را در کارت UDMA حالت 7 در یک مرحله ثبت و ضبط کنید. این ویژگی همچنین ردیابی دقیق اجسام متحرک و فوکوس دقیق حتی بر روی سوژه‌های خارج از مرکز را تضمین می‌کند. علاوه بر این برخوداری از سنسور CMOS، انعطاف‌پذیری لازم در دوربین را به وجود آورده است و امکان تغییر وضوح تصویر از طریق نرم‌افزار را انمکان‌پذیر کرده است.

 

صدایی با کیفیت با میکروفونی مجهز

امکان ضبط صدای باکیفیت در هنگام فیلمبرداری از دیگر ویژگی‌هایی است که به لطف میکروفون استاندارد این دوربین به وجود آمده است. شما با EOS 5D Mark III  می‌توانید به فیلم ویدیوی خود موسیقی متنی که شایسته آن است را قرار دهید و  صدای استریو دیجیتال را با فرکانس 48 کیلوهرتز ضبط کنید. همچنین می‌توانید کنترل سطح صدا را به صورت دستی و به شکل دلخواه خود تنظیم کنید. علاوه بر اینها سوکت میکروفون استاندارد 3.5 میلی‌متری نیز امکان استفاده از میکروفون‌های شخص ثالث را فراهم کرده است. این سوکت، امکان نظارت بر صدا در حین ضبط را نیز فراهم می‌کند.

ویژگی‌های ظاهری

دوربین از نظر وزن حدود 950 گرم است و بدنه آن از آلیاژ منیزیم است. البته ممکن است این وزن از نظر برخی افراد کمی زیاد و سنگین باشد. با این حال با توجه به استانداردهای موجود در این زمینه، می‌توان آن را وزنی مناسب دانست.

 

ویژگی‌های منفی

کانن تاکنون جانشینی برای دوربین EOS 5D Mark III  عرضه نکرده است. این موضوع نشان از کامل بودن این دوربین و پاسخگو بودن آن طی سال‌های متمادی دانست. با این حال علیرغم ویژگی‌های خوب این دوربین، انتقاداتی نیز به آن وارد است. از جمله نکات منفی می‌توان به محدوده دینامیکی توسط نویز در سایه‌های عمیق اشاره کرد. علاوه بر این برخی از طرفداران نیز به قیمت بالای دوربین اشاره کرده‌اند و گفته‌اند که قیمت بالایدوربین  باعث شده است تا فعلا از خرید آن منصرف شوند. اگر شما نیز این انتقاد را به دوربین  EOS 5D Mark III دارید بد نیست بدانید که می‌توانید این دوربین را به شکل قسطی نیز بخرید. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلف مانند وام خرید قسطی دوربین کانن استفاده کنید.

 

سخن نهایی

همانطور که مشاهده کردید دوربین EOS 5D Mark III یکی از دوربین‌های پیشرفته کانن است که در بازارهای ایران نیز موجود است. اگر به صورت حرفه‌ای عکاسی می‌کنید و یا برای خرفه خود به یک دوربین مجهز نیاز دارید می‌توانید دوربین EOS 5D Mark III  را به عنوان یک گزینه خوب در نظر داشته باشید. برای خرید نیز می‌توانید به مراکز خرید معتبر اینترنتی مراجعه کنید و آن را صورت غیرحضوری خرید کنید. پرداخت هزینه خرید نیز از طریق درگاه IPG و با داشتن اطلاعات کامل کارت بانکی امکان‌پذیر است.

 


۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامد پاشایی تریدر فارکس
اف ایکس چارتز قدرت گرفته از بلاگ بیان