هک شدن واتساپ چه علایمی دارد؟

واتس اپ خود را کاملاً رمزگذاری شده می نامد اما این باعث غیرقابل هک شدن آن نمی شود. به عنوان پرکاربردترین برنامه چت، واتس اپ انواع پیام ها از جمله پیام های شخصی شما را دارد که ممکن است برای اشتراک گذاری آنها با دیگران راحت نباشید. می خواهیم بدانیم هک شدن واتساپ چه علایمی دارد؟

علائم هک واتساپ چیست ؟

نشانه های هک واتساپ چیست؟

پس اگر حساب واتساپ شما هک شود چه اتفاقی می افتد. اگرچه واتس اپ را می توان تا حدی هک کرد، اما ما مجبور نیستیم به شما بگوییم که هک کردن چقدر می تواند برای شما بد باشد. پس از هک شدن، هکر می‌تواند مانند زمانی که واتس‌اپ آنلاین می‌شوید، الگوی خواب، فعالیت آنلاین و موارد دیگر، شما را تحت نظر داشته باشد.

هکر واتساپ به چه اطلاعاتی دسترسی دارد؟

هکرها می توانند به داده های واتس اپ شما از طرق مختلف مانند وب واتس اپ یا ثبت شماره شما در دستگاه دیگری دسترسی داشته باشند. واتس اپ نمی تواند همزمان روی دو گوشی کار کند، اما هکرها اگر شماره شما را در دستگاه دیگری ثبت کنند، به راحتی می توانند تمام چت های شما از جمله چت های خصوصی را در دست بگیرند.

هک واتساپ با اسکن QR چطور صورت می‌پذیرد؟

هکرها می توانند به سرعت کد QR واتس اپ شما را اسکن کنند و از هر کجای دنیا به مکالمه واتس اپ شما دسترسی پیدا کنند. با این حال، این امر مستلزم آن است که هکرها برای دسترسی به کد QR به تلفن شما دسترسی فیزیکی داشته باشند.

چطور بفهمیم واتساپ ما در دستگاه های دیگر فعال است یا خیر؟

برای اینکه بدانید وب واتس اپ شما در دستگاهی ناشناس فعال است یا نه یعنی هک شده و نفر سومی بدون مجوز در حال شنود است.

روی علامت سه نقطه داده شده در گوشه سمت راست بالای پنجره واتس اپ کلیک کنید.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده یا نه

به  "linked device" یا "دستگاه های متصل" رفته و لیست تمام جلسات باز را بررسی نمایید.

با این کار می توانید تمام دستگاه هایی که با مجوز و یا بدون مجوز به واتس اپ شما متصل هستند را مشاهده کنید.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده یا نه

دستگاه هایی که به شما نشان می‌دهد دستگاه هایی هستند که به واسطه واتساپ وب وارد واتساپ شما شده اند. اگر آنها نمی‌شناسید شما هک شده اید.

چطور هکر را از واتساپ خود بیرون کنیم ؟

اگر دستگاه ناشناسی در لیست بالا مشاهده کردید بر روی آن ضربه بزنید و دکمه خروج یا LOG OUT را فشار دهید تا دسترسی هکر به واتساپ شما قطع شود.

همچنین نرم‌افزارهای شخص ثالثی در وب موجود است که هکرها می‌توانند از آنها برای شنود مکالمات واتس‌اپ شما استفاده کنند.

آشنایی با نرم افزار spy24 :

همانطور که گفته شد نرم افزار هایی هستند که به جز استفاده از واتساپ وب می توانند به کمک هک گوشی شما به پیام های واتساپ شما دسترسی پیدا کننده. نرم افزار spy24 یک نرم افزار امنیتی است که برای کنترل فرزان توسط والدین و موضوعات این چنین ساخته شده است. اما ممکن است افراد سود جویی به کمک آن دست به هک واتساپ شما بزنند.

با آشنایی با این نرم افزار می‌توانید شیوه های نفوذ از طریق آن را شناسایی کرده و واتساپ خود را ایمن کنید برای همین پیشنهاد می دهیم حتما به سایت spy24  سر بزنید که اطلاعات بسیار خوبی در مورد هک و امنیت پیدا خواهد کرد.

 

نکاتی برای جلوگیری از هک شدن واتس اپ:

نحوه جلوگیری از هک واتساپ

- از تمام رایانه هایی که در لیست زیر WhatsApp Web مشاهده می کنید، خارج شوید. این کار باعث می شود هکرها نتوانند چت های شما را بیشتر بخوانند. با این حال، این کار باید هر بار که از وب واتس اپ استفاده می کنید انجام شود.

- وقتی بیرون هستید گوشی خود را بدون مراقبت رها نکنید.

- همه برنامه های خود را قفل کنید تا از دسترسی افراد ناشناس به برنامه های شما جلوگیری شود.

- تلفن خود را به اتصالات WiFi ناشناخته وصل نکنید زیرا هکرها همچنین می توانند از آدرس MAC منحصر به فرد برای دسترسی به تمام چت های WhatsApp شما استفاده کنند.

- در صورتی که واتس اپ شما قبلاً هک شده است، با ارسال ایمیل به support@whatsapp.com حساب خود را غیرفعال کنید. در صورتی که به مدت 30 روز عدم دسترسی وجود داشته باشد ، حساب شما به طور خودکار حذف می گردد.

- تأیید 2 مرحله ای را در تنظیمات حساب WhatsApp فعال کنید. این یک لایه امنیتی اضافی بر روی برنامه اضافه می کند.

هشدار اصلی واتس اپ:

ممکن است واتس اپ شما هک شود و کاری از دست شما برنمی آید

در واقع، اگر واتس اپ شما هک شده باشد، آگاهی از اینکه مسئول این حمله ناموفق شرایط خدمات واتس اپ را نقض کرده است، تسلی ناچیزی است.

آسیب پذیری جدید واتساپ

اگر مراقب نباشید، ممکن است اوضاع برای کاربران واتس‌اپ بسیار بد شود. یک آسیب‌پذیری جدید کشف شده است که می‌تواند به مهاجم از راه دور اجازه دهد تا به راحتی واتس‌اپ را تنها با شماره تلفن شما غیرفعال کند.

نکته نگران کننده این است که احراز هویت دو مرحله ای نمی تواند از این اتفاق جلوگیری کند. واتس اپ متعلق به فیس بوک بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، چند نفر را بدهید یا بگیرید، که آن را به محبوب ترین و پرکاربردترین برنامه پیام رسانی فوری در جهان تبدیل می کند.

روش کار این حمله به این صورت است که به مقداری خطا توسط خود کاربر نیاز دارد، اما در مرحله بعدی که باید برای محافظت از آن طراحی شود، احراز هویت دو مرحله‌ای نیز کاری برای جلوگیری از حمله انجام نمی‌دهد. محققان امنیتی، لوئیس مارکز کارپینترو و ارنستو کانالز پرنا، آسیب‌پذیری را نشان داده‌اند و توانسته‌اند واتس‌اپ را در تلفن کاربر از بین ببرند.

همانطور که در گزارش توضیح داده شده است، این آسیب پذیری دو بخش دارد. اولین مورد نحوه نصب WhatsApp بر روی هر دستگاهی است. به عنوان مثال، هنگامی که WhatsApp را روی تلفن خود نصب می کنید، یک کد SMS برای تأیید سیم کارت و شماره دریافت خواهید کرد.

همین کار را یک هکر نیز می تواند انجام دهد - واتس اپ را با استفاده از شماره تلفن خود بر روی تلفن خود نصب کنید. در این مرحله، شما شروع به دریافت کدهای شش رقمی در اس ام اس می کنید که نشان می دهد شخصی برای نصب واتس اپ روی گوشی خود کد درخواست کرده است.

هیچ کاری نمی توانید انجام دهید و واتس اپ در تلفن شما در حال حاضر به طور عادی کار می کند. این کدها بارها و بارها وارد می شوند، زیرا این بخشی از فرآیند هک است. در یک مرحله، فرآیند تأیید واتس‌اپ تعداد کدهای ارسالی را محدود می‌کند و توانایی تولید کدهای بیشتر را برای مدت 12 ساعت محدود می‌کند. در طول این مدت، واتس اپ شما به طور کاملا عادی به کار خود ادامه می دهد.

سخن پایانی

در نهایت بدانید واتساپ آسیب پذیری بسیاری دارد و هیچ زمان شما 100 درصد ایمن نیستید پس بسیار مراقب باشید و از فایل های مهم بک آپ داشته باشید.

۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامد پاشایی تریدر فارکس
اف ایکس چارتز قدرت گرفته از بلاگ بیان