تفاوت انواع هدست ها در چیست؟

تفاوت انواع هدست ها در چیست؟

حتما بارها این نام را در کنار نام هدفون شنیده‌اید. وقتی یک کاربر از این وسیله استفاده می کند، در واقع بلندگو گوش‌هایش را می پوشاند؛ این یعنی صدا از منبع صوتی به صورت مستقیم به دو گوش مخاطب می‌رسد. البته یک میکروفون نیز به این دستگاه متصل است که معمولاً از آن جدا نیز می‌شود. اما چند نوع هدست داریم؟ با ما همراه باشید تا ویژگی‌های آن را بدانید و متوجه تفاوت انواع آنها با هم بشوید.

ویژگی‌ها و کاربرد

هدست دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد. یکی از این ویژگی‌های مهم کیفیت صدای خوبی است که به گوش شما می‌رسد. دومین ویژگی این وسیله سهولت و راحتی استفاده از آن است. به دلیل قرار گرفتن بر روی سر ، قابلیت حمل راحتتر دارد و خیلی از افراد حتی در حین ورزش کردن و دویدن هم از آن استفاده میکنند. برخلاف هدفون، هد ستها دارای میکروفون تعبیه شده هستند و امکان مکالمه دو طرفه را راهم میکنند.

گیمرها معتقدند که لذت بازی‌های کامپیوتری با هدست بسیار بیشتر است و به تمرکز بیشتر آنها در بازی و همچنین مکالمه راحتتر با دیگر پلیرها کمک میند. 

هدست گیمینگ

می‌دانید که کیفیت صدا در کامپیوترهای مخصوص بازی و هنگام بازی کردن بسیار اهمیت دارد؛ به خاطر همین موضوع است که گیمرها از هدست استفاده می‌کنند. در واقع هدست گیمینگ فضای بازی را برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار هیجان انگیز می کند. برخی از گیمرها از یک هدفون و یک میکروفون جدا استفاده می‌کردند اما حالا این وسیله با این ترکیب کار آنها را نیز آسان کرده است.

ویژگی‌های هدست گیمینگ

یکی از ویژگی‌های مهم آن‌، میکروفون‌های با کیفیتی است که باعث می‌شود گیمرها هنگام بازی کردن با یکدیگر ارتباط موثری را با کیفیتی بالا تجربه کنند. کیفیت میکروفون این دستگاه از کیفیت میکروفون دستگاه‌های معمولی بالاتر است. 

ویژگی مهم دیگر این است که معمولاً سبک ساخته می‌شوند زیرا گیمرها ساعت‌های طولانی را پشت سیستم می‌نشینند و وزن زیاد این وسیله باعث می‌شود که آنها راحت نباشند. 

محکم بودن و ماندگار بودن این وسیله بسیار اهمیت دارد. همان‌طور که گفته شد موقع بازی کردن ممکن است چند ساعت از این وسیله استفاده کنید. از طرفی دیگر می‌دانید که این وسیله با کیفیت مطلوب، قیمت کمی ندارد. پس بهتر است حتماً هدست گیمینگ با کیفیت و ماندگاری را خریداری و استفاده نمایید تا در دراز مدت با استفاده مکرر از آن دچار مشکل نشوید. 

نکات مهم هدست گیمینگ

همواره دو موضوع را در نظر داشته باشید. اول آنکه نوع ارزان قیمت این وسیله، کیفیت صدای مطلوبی نخواهد داشت و از نظر استحکام و مقاومت نیز ضعیف عمل خواهد کرد. دومین موضوع این است که اگر دستگاه شما دارای کیفیت عالی صدا نباشد، شما هنگام بازی کردن صدا را با تاخیر می‌شنوید. البته این اتفاق بیشتر در دستگاه‌هایی با کیفیت پایین که بی‌سیم نیز هستند، می‌افتد. تاخیر در صدا موضوعی است که یک گیمر را کلافه می‌کند زیرا اجرای بازی جلوتر از رسیدن صدا به گوش او است و تمرکز او روی بازی را از بین می‌برد.

تفاوت هدست گیمینگ و هدست کامپیوتر

اگر بخواهیم این وسیله را در نوع گیمینگ و در نوع معمولی یعنی کامپیوتر یعنی همان با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بدانید که چه از نظر ظاهری و چه از نظر کاربردی این دو با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که می‌خواهیم به آنها بپردازیم تا شما هنگام خرید دچار مشکل نشوید و انتخاب درستی داشته باشید. 

هدست مخصوص بازی‌ برای ساعت‌های طولانی طراحی شده است تا گوش شما اذیت نشود و بتوانید از این وسیله چندین ساعت پشت سر هم استفاده کنید. پس در قسمت گوش بسیار راحت‌ است. این در حالی است که هدست کامپیوتر معمولا برای مدت زمان کمتری استفاده میشود.

معمولا این وسیله در نوع مخصوص بازی، نسبت به هدست کامپیوتر کیفیت صدای بسیار بهتری دارد؛ این دستگاه از درایور بزرگتری بهره‌مند است و البته بیس قوی‌تری نیز دارد. البته شایان ذکر است که دست کامپیوتر هم با توحه به قیمت آنها دارای کیفیت های متفاوتی میباشند و اگر در هنگام خرید هدست گیمینک و هدست کامپیوتر دقت لازم را داشته باشید ،تحربه بهتری را در استفاده از آنها خواهید داشت.

تفاوت دیگر در این است که در هدست مخصوص بازی، میکروفون مستقیماً کنار صورت شما قرار دارد اما در دستگاه مشابه مخصوص کامپیوتر میکروفون طوری قرار می گیرد که دیده نشود. 

و اما تفاوت دیگر در مورد قیمت است. قیمت هدست گیمینگ نسبت به هدست کامپیوتر بیشتر است.

با توجه به آنچه که آموختید حالا می‌توانید تصمیم بگیرید که به یک هدست گیمینگ نیاز دارید یا با یک دستگاه معمولی‌تر کارتان راه می‌افتد. پس اول باید بدانید که نیاز شما چیست؟ آیا یک گیمر حرفه‌ای هستید که چندین ساعت این دستگاه را به گوش می‌گذارد و از آن استفاده می‌کند یا نهایتاً روزی یک الی دو ساعت می‌خواهید با آن به موسیقی گوش کنید؟ با توجه به نیاز خود هدست مورد نظر خود را خریداری کنید و از صدای بی‌نظیری که توسط آن پخش می‌شود نهایت لذت را ببرید.

۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامد پاشایی تریدر فارکس
اف ایکس چارتز قدرت گرفته از بلاگ بیان